Sunday, April 27, 2014

Memori 14

Alhamdulillah hari ni segar sikit dari demam semalam. Entah la demam apa sehari ja. Demam sakit sendi habis semua. Tersadai ja kat tilam sehari semalam. Bangun solat pastu tidoq balik, makan pun tak selera. Hehe. Syukur Ya Allah. 

Tengah baring baring tu teringat la memori masa dulu dulu, masa sekolah rendah dulu. Cerita pasal tidur la ni. Dulu dari kecik tidur mesti berteman, dari kak yang belum masuk matrik, mesti tidur dengan kak yang. Lepas kak yang masuk matrik, tinggal kak ngah dengan aku ja kat umah. Jadi tidur dengan kak ngah. Masa tu cik dah kat usm, along pulak dah kerja kalau tak silap aku. Lepas kak ngah kawen, tinggal aku sesorang kat umah dengan mak abah. nak tidur dengan sapa? Haha. dengan mak abah memang abah tak bagi dah, abah suruh belajar tidur asing. Kesian kan. Haha. 

Start la tidur sorang. Tidur pun dengan pasang lampu. Wajib! Haha. Tapi tetap tak boleh lena. Hmmm. Ada ja bunyi yang aku dengar kat luar tingkap. Jadi kena fikir nak tarik perhatian mak ngan abah. Buat buat tampar nyamuk, pap pap pap! Masuk kali ke empat nampak abah dah sampai kat pintu, abah tanya pasaipa? Aku jawab nyamuk banyak. Hehe. Dengan harapan abah ajak tido kat bilik abah. Tapi abah berlalu pergi. Aku hampaaaa. Haha. Tampaq nyamuk lagi dan lagi. Sampai mak yang datang, tak cakap banyak mak cakap mai tidoq sana. Yeehaa! Haha. Aku pun tido bawah lapik dengan toto, mak abah kat atas katil sana. Tidoq bawah pun bawah la janji tidoq lena. Zzzzzz. 

Bila dah lama lama, ada la satu cara tak nak dengar benda benda pelik kat luar bilik masa tidur, pasang kipas kuat kuat. Haha. Biar dengar bunyi kipas ja. Tapi abah tegur cakap tak elok tidur berkipas, nanti senang dapat penyakit. Hehe. Abah tutup, aku bukak balik bila abah tadak. Kalau tak bukak tak lena tidur nanti. Huhu. Rindu abah. :') 

Al-Fatihah 

No comments:

Post a Comment