Monday, June 24, 2013

Memori 6

assalamualaikum warahmatullah. assalamualaikum warahmatullah. imam terawih pada malam tu memberi salam menandakan sesi terawih pada malam tu sudah di penghujung. aku si anak kecil yang berada di saf belakang, bingkas bangun. tidak mempedulikan abah yang berada di saf hadapan. aku bangun mencapai selipar lantas ke belakang surau. kawan kawan sedang leka memanjat pokok langsat mengambil buah langsat untuk dimakan. aku turut serta. aku leka. aku seronok dengan kawan kawan. aku tidak sedar imam selesai membaca doa. aku tidak sedar abah sudah keluar dari surau. aku tidak sedar abah sudah menghidupkan enjin motor. aku tidak sedar yang abah sudah pun pulang ke rumah. tanpa ku sedari, aku terpaksa pulang sendirian. entah siapa yang ku sapa, lalu aku minta supaya ditumpangkan untuk pulang ke rumah. sesampai di depan rumah, kelihatan abah sedang parking motor. aku terus masuk ke dalam rumah. begitu juga dengan abah. aku seperti biasa menunggu untuk dipanggil. hehe. dan benar, abah memanggil aku. salah aku yang tidak endah akan pesan abah supaya tunggu hingga selesai serta berdoa bersama imam. balasannya macam biasa. aku di rotan. dan macam biasa aku menangis menangis dan menangis. mak memandang dari jauh. aku menangis di tepi almari tv sambil duduk tertinggung. mak datang pujuk. boleh tahan sakit. aku dah serik. tak mau buat dah. ikut pesan abah. :') terima kasih abah atas tunjuk ajar juga nasihat. Al-Fatihah.

No comments:

Post a Comment