Thursday, December 16, 2010

apa nak jadi .

HUJAN EMAS DI NEGERI ORANG .
HUJAN LEBAT DI NEGERI SENDIRI .

haha ? motif pepatah di atas ?
saje ah.
bukan nak salahkan hujan yang turun dari langit.
sebab hujan tu juga merupakan rahmat yang menyegarkan bumi ni.
segarkan tumbuh-tumbuhan.
segarkan haiwan-haiwan.
dan juga segarkan kita sendiri sebagai manusia..
jadi kena bersyukur la kan ?

yang aku nak salahkan bukan hujan.
tapi cara diorang buat gelanggang ni ?
gelanggang ape ?
bukan gelanggang silat.
tapi gelanggang futsal neh.
malas ah nak cakap kt mana kan.
nanti aib pulak mereka-mereka yang terlibat.
kalau terasa tu tak leh buat ape la kan.
aku sekadar menyampaikan rasa ketidakpuashatian mereka-mereka yang bernama pemuda.
hahaha.

nak kata xcukup bajet ? xjugak.
sebab bagi aku kalau xcukup bajet baik xyah buat terus kan ?
bila dah buat mula la nampak macam seolah-olah
' melepaskan batuk ditangga '
paham ka ?
haha..pandai2 lah cari sendiri maksud dia eh.




bila hujan je mesti gelanggang penuh dengan air.
da macam kolam renang aku tengok.
datang-datang pakai seluar track.
terpaksa balik tukar bikini..
hahaha..
sbb nak mandi kan ?
gila !

bukannya aku ni x bersyukur dengan apa yang ada.
bersyukur jugak. mekasih la buat semua ni kan.
tapi nak ucap terima kasih pun xberbaloi.
sebab benda ni xsempurna macam kat tempat lain.
ntah la nak cakap macam mana lagi.
surat dah antar. tindakan xde. sampai bila ?





kata nak elakkan pemuda-pemuda dari gejala-gejala yang xsenonoh.
merempit. 'menarik'.
maka dibuat la tempat utk mereka2 ni beriadah di petang-petang hari.
berpeluh maka badan pun sihat.
tapi kalau dah jadi macam ni. boleh mendatangkan mudarat. luka sana sini.
mcm mne la mereka2 ni xcari aktiviti2 lain termasuk yang xsenonoh tu.
adoai..susah an ?


sedar la. pemuda-pemuda ni harapan AGAMA.BANGSA dan NEGARA.
jadi kebajikan mereka juga perlu dititikberatkan.
bukan hanya tahu kepentingan diri sendiri juga kroni2 !
hahaha..ceewaahh !

chow sin ci.



7 comments:

iZS said...

komen kt cni je. pigi la call
karam singh walia.
ekekeek
cian u! :D

solehsunar said...

paggil ko je la za..
ko pn da lebeh kurang karam sigh walia dah..:P:P

iZS said...

KEJAM! haaha

ladyzana said...

futsal kat mana ni.
kat belia pun ada futsal..huhu. baru lagi lah.

Anonymous said...

apa susah, pegi la main pingpong

solehsunar said...

zana : futsal kat mana2 la..:)..kt tempat aku slalu main la..a'ah..taw..baru kan ? cantik lg..:)

solehsunar said...

ping pong xbest la bro ! :P

Post a Comment