Wednesday, May 25, 2016

Malam

Dulu kalau time macam ni, semua dah masuk tido. Mak abah dan aku tido kat bilik berasingan. Macam biasa sebagai anak bongsu yang jarak umur dengan kak yang di atas agak jauh dalam 8 tahun. Semestinya aku sorang last sekali yang tinggal di rumah dengan mak abah. Sampai habis spm aku duduk bawah ketiak mak abah. Tak pernah pun duduk asrama macam kakak abang yang lain. So manja tu faham faham lah. Bila time macam ni, kena tido sorang sorang tu yang lemah tu. Hahaha. Macam macam skill aku ada supaya membolehkan aku tido dalam bilik mak abah tapi kat bawah la. Hehehe. Skill paling power ialah dengan tampaq nyamuk kat lengan kuat kuat. Hee. Bila sunyi sepi semua dah tido. Pap pap pap. Bunyi agak kuat jugak la. Tak lama lepas tu dengaq suara garau abah. Pasaipa tu? Aku pun jawab. Nyamukkk. Hehehe. Tampaq lagi pap pap pap. Sampai dengaq pulak suara mak, mai tidoq sini. Cantik! Angkut selimut bantal semua. So boleh dah tidoq lena. Tu cerita masa kecik kecik lagi la. Masa sekolah rendah. La ni dah jadi laki orang dah, and la ni ganti tidoq kat tempat abah. Yes. Tempat sekarang aku baring ni. Allah saja yang tau aku rindu abah macam mana. Al-Fatihah. 

No comments:

Post a Comment