Monday, September 16, 2013

Memori 12

nak cerita pasal kain pelikat ni. 

pernah tengok orang pakai kain pelikat terbalik datang solat dekat surau atau masjid? mesti pernah kan. terbalik yang aku maksudkan tu terbalik pada jenama yang selalu ada di belakang kain pelikat tu. contohnya Mangga, Gajah Duduk, Wadimor dan macam macam lagi lah jenama kan. 

pernah terfikir ke sebab apa dorg pakai macam tu? ke dalam hati kita dah macam perli perli. apa la orang ni pakai kain pun tak reti. ada tak macam tu? 

arwah abah sendiri pakai kain pelikat terbalik. sebab? aku masih ingat ada sorang ustaz yang mana aku dengan abah selalu ke kuliah beliau ada nasihatkan, seeloknya pakai la terbalik. sebabnya nak jaga kekusyukan orang yang solat di belakang kita. tak la nanti orang di belakang tu asyik terpandang dan terbaca dalam hati apa yang tertulis kat kain tu. maka dah lari kusyuk solat orang tu. nak pulak fesyen kain pelikat Mangga yang dulu, dia punya cop jenama dia fuhh punya le besau. hehe

jadi jangan la buat anggapan terlalu awal terhadap orang orang yang macam ni. kita fikir lain, dorg fikir lain. tak sama. :)

rindu kat abah sebenarnya ni. Hmm setiap hari ada ja benda yang berlaku depan aku dan berkaitan dengan abah. lagi bertambah rindu tu. Al-Fatihah buat abah tercinta. 

No comments:

Post a Comment