Friday, June 10, 2011

kata orang tua . (3)

kata orang tua kali ni.
jangan duduk atas bantal . nanti punggung naik bisul .

penah kena bisul ?
penah ? tak penah ?

kalau penah pengalaman tu paling berharga. haha !
bisul ni diawal2 tak leh kacau. sebab belum masak. eeeuu.
biar je kt dia sampai dia pecah sndiri. ;D

betul ke duduk atas bantal nanti naik bisul ?
ntah. tapi mcm penah kena. mungkin kebetulan.

penah tengok pengantin lelaki akad nikah duduk atas bantal ?
mampus la dia malam pertama dah tak senang duduk.
sebab ade bisul kat punggung. haha !
-..-'

sebenarnya orang2 tua cakap macam tu ada sebab.
sebab apa tak bagi kita duduk atas bantal ?
sebab bantal tu tempat letak kepala.
kepala kan tempat yag tinggi juga terhormat.
jadi tak elok la taruk punggung. ;D
tak de pun nak kena bisul.
kalau kena mungkin kebetulan. hehe !

jadi jangan duduk atas bantal.
duduk la atas kerusi. tak pun lantai.

-..-'

2 comments:

Ruby Dane said...

hahaha, kau tau tak aku penah gado ngan mmber aku sbb dia letak kaki kat bantal aku. smpai skrg kitorang tak bertegur sapa. sobss. mmg sadis kata2 org tua ni.

solehsunar said...

haha..itu satu tindakan melampau tu..pas tu kau pijak tak balik kepala dia ? LOL. :P

Post a Comment