Monday, March 29, 2010

" secret recipe "



di suati tengahari yg pnas terik kaw2..sdg aku dilamun mpi..mpi tgh mndi kot..:)..haha..aku dengar ade suara memanggil2 nma aku..

adik !! adik !!

huh ! spe neh..lgsung dh terjga..huhu..bkn mpi mndi lah..aku yg brpluh2 ha tido td..:)..dh mcm mndi aku ni ha..

dgr cam knal suara 2..ouh..mak aku ka..hehe..:)

citer sal pnas neh..tringat kisah yg baru 2 3 mgu je lpas jadik..solat hajat mntak ujan di stadium kelantan yg di imamkan oleh Tuan Guru Nik Aziz..baru je rakaat prtama..hujan trun dgn lebatnya..abes bsah kuyup para jemaah..hurmm..:)..bsarnya kbesaran Allah SWT..nk bg pa pe 2 kjap je jd..Allah Maha Besar..

brbalik psl mak aku pgil td..haha..:)..ak pon bgn la mlangkah ke dapur..hurmm..jarang mak aku kacau aku tido klu xde hal pnting..

Solehsunar : npe mak?

mak : nah ni..mak wat kan..

Solehsunar : menatang pe ni mak ? Hehe..

mak : huh ! ni mknan syg..ais kcang ‘secret recipe’ nma dia..:)

Solehsunar : pergh..mak wat ni? Xnmpk pon tmpt nk kisar ais.dasat !.best ke ni?

mak : aiseyman..nk ke xnk neh?? Byk soal plak..

Solehsunar : nak3..huhu..sowi..


aku pon pe lg..melantak la kn..slurp4..tp msih berlegar2 dlm pkiran aku neh..cm ne mak aku leh wat ais kisar neh?? :)..aduhh..pning2..dlm dok pning 2 pon..dah abes ! haha..sdap kot..:)..nk lg? huhu..ckup2..bntal dok pgil dah..hehe..


tp memg sedap la weh..dasat mak aku neh..leh bukak kdai la..:)..haha..byk aksesori lak 2..antaranya:


kacang merah

cendol

jagung

cincau

agar2

gula merah

gula hitam

susu krim


ni dia hasilnya..:)


huh! abah x bg mkn ari2 la..hehe..nti kncing mnis katanya..btol jgk kn..huhu..pa pe pn mekasih daun keladi mak..len kali nk lg..:)..wat along, kak ngah,acik, n kak yang..saja ja post neh..bg hmpa jeles..:P:P..kalo nak meh order..haha..


p/s : tringat kisah yg acik crita ri 2..khatib yg bca khutbah jumaat kt tmpt dia 2 pesan pada para jemaah hari tu supaya jgn jd mcm anjing !..huh! gnas ! haha..npe eh? npe anjing? tidak kucing? tidak hamster? :)

ade la 2 kisah dia..t aku citer eh..:)..daa~~


No comments:

Post a Comment